• 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Parę pytań
#11
Bardzo dziękuję za tak złożoną odpowiedź. Z tego co zrozumiałem, działanie polling rate zależy od tego jaką myszkę się posiada ? W pierwszej części postu napisałeś, że przy mniejszych wartościach na niektórych myszkach, może występować mniejszy smoothing. Czy w takim przypadku lepiej zmniejszyć smoothing przez zmniejszanie wartości pooling rate czy zwiększyć tą wartość, kosztem większego smoothingu ? Prawdę mówiąc, zapomniałem jeszcze wspomnieć o dosyć ważnej dla mnie rzeczy. Jak wspomniałem w pierwszym poście, gram awpą i jak najszybszy czas reakcji jest dla mnie najważniejszy. Gdy ostatnio testowałem swój, wynosił on dokładnie 172 ms i myślę, że jest to czas bardzo dobry :D Nie jestem pewien czy ta akurat informacja może się przydać, ale uważam, że lepiej było o niej wspomnieć :p Pozdrawiam i jeszcze raz dziękuję :D
Odpowiedz
#12
Różnica będzie niewielka, zazwyczaj na mniejszym odświeżaniu działa podobnie, czasem trochę lepiej, rzadko działa gorzej.
przy testach ma znaczenie opóźnienie przełączników, które jest często znacznie wyższe, niż opóźnienie sensora, także wyniki testu na refleks dość mocno zależą od szybkości przełączników :P
Myślę, że progamerzy z quake czy podobni byliby w stanie zejść poniżej 150 ms ze średnim czasem reakcji, przy niezlagowanych przełącznikach.
Odpowiedz
#13
W takim razie trzeba jeszcze pograć, hehe :D A i znasz może odpowiedź dlaczego zdecydowana większość progamerów z cs:go gra na dpi 400 ?
Odpowiedz
#14
Aż takiej wiedzy nie posiadam, mogę jedynie podać najbardziej prawdopodobne przyczyny, bo jest trochę powodów by grać na małym dpi.
Początkowo gracze mieli do dyspozycji myszy praktycznie tylko na 400 dpi. W grach jednym z najważniejszych elementów celowania jest pamięć mięśniowa, czyli przyzwyczajenie do konkretnych ruchów więc późniejsze zmiany nie były im na rękę, a bardzo dużo tych najlepszych graczy, to gracze z 10 letnim lub dłuższym stażem.

Większa precyzja sensora. Podkładki są nierówne i im więcej dpi ma mysz tym większy wpływ na prawidłowość odczytu sensora mają nierówności podkładki. Oczywiście wymyślono oprogramowanie, które "prostuje" powstałe odchylenia,co za tym idzie często robi to troszkę niewłaściwie i celowe drobne ruchy nie są rejestrowane (predykcja), poza tym takie kalkulacje zwiększają opóźnienia w myszy (smoothing), ale te zjawiska były raczej domeną starszych sensorów prawdopodobnie kalibrowanych pod prawidłową pracę na wyższych wartościach dpi. Co za tym idzie sensory pozbawione tych problemów działały gorzej na wyższych wartościach dpi więc grano na małych. Poza tym łatwiej sensorowi było przetwarzać mniejszą ilość danych i wysłać do komputera.

I moim zdaniem najważniejsze czyli większa precyzja dla gracza. Drobne odchylenia takie jak drgania ręki podczas ruchu nie będą skutkowały odchyleniami ruchu co za tym idzie utraty celu, ułatwi to wytrenowanie pamięci mięśniowej, bo daje ci jakby większy margines błędu tego ruchu, by celownik znalazł się w pożądanym miejscu. No tak, popełniane błędy będą większe, ale co za tym idzie bardziej widoczne i łatwiej będzie ci je poprawiać. Wiadomo, że 2x większe dpi i 2x mniejsza czułość dadzą większe możliwości, w teorii można mieć celownik bliżej tego idealnego punktu celowania, zwłaszcza z daleka, ale zwyczajnie jest pewna wartość powyżej ludzkich możliwości. Moim zdaniem dobieranie czułości i dpi jest balansem między kontrolą i reakcją, a dokładnością trackingu (trzymanie celownika jak najbliżej tego optymalnego punktu), przy zbyt wysokim dpi i małej czułości starając się kontrolować każdy punkt, których jest więcej, zaczniesz wykonywać zbyt wolne ruchy bądź nawet szarpać, by z powrotem umieścić celownik na przeciwniku i stracisz całą przewagę jaką dają te ustawienia. Wydaje mi się, że właśnie ten optymalny balans trackingu i kontroli został określony na przedział 400-800 dpi zależnie od gry, preferencji i możliwości.
Trochę to jest taki bełkot, ale jakoś nie potrafię tego sprecyzować.
Odpowiedz
#15
Bardzo dziękuję :D Temat raczej można zamknąć o ile będzie taka potrzeba :p
Odpowiedz
#16
(07-18-2015, 06:00 PM)dualvzz napisał(a): W takim razie trzeba jeszcze pograć, hehe :D A i znasz może odpowiedź dlaczego zdecydowana większość progamerów z cs:go gra na dpi 400 ?

Bo jest wygodniej :P i łatwiej opanować ruchy
Odpowiedz


Digg   Delicious   Reddit   Facebook   Twitter   StumbleUpon  


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości


Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB
Silnik forum MyBB, © 2002-2024 MyBB Group.