• 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Parę pytań
#1
Witam. Mam parę pytań odnośnie ustawień myszki i tego, jak jej chwyt ma wpływ na naszą grę.

1. Gram bardzo długo w csa, jednak stosunkowo niedawno dowiedziałem się, że sposób, w jaki ta gra czyta ruch myszy powoduje akcelerację negatywną. Przeczytałem o tym mianowicie tutaj w drugim poście: http://board.counter-strike.pl/viewtopic...1c74324b56 . Moją rozdzielczością na jakiej gram jest 1024x768, ale czasem gram też na 1280x1024, gdyż to dodatkowo powiększa ciało przeciwnika, lecz zmniejsza też nieco fps w porównaniu do roz. 1024x768. Słyszeliście może o takim problemie w tej grze ? Wyczytałem tu również że większa rozdzielczość zmniejsza ten problem.
- w windowsie mam ustawione 6/11 i mam zainstalowany markc mouse fix
- 500 dpi
- 1024x768 / 1280x1024
- na 1024x768 ok. 450 fps

Czy takie ustawienia mają wpływ na akcelerację negatywną ? Radzilibyście mi zmienić dpi, a następnie czułość w grze ? Posiadam myszkę DA Chroma, sterowniki mam odinstalowane.

2. Czy ten problem (o ile nadal istnieje, lub w ogóle kiedykolwiek istniał :D) występuje również w cs:go ?

3. Czy to w jaki sposób trzymamy myszkę ma duży wpływ na naszą grę ? Powinno się wybrać chwyt odpowiedni do myszki, czy może raczej myszkę odpowiednią do chwytu ? W csie gram przede wszystkim snajperką i wykonuję dość duże, bardzo szybkie ruchy. Nie zamierzam raczej zmienić tego jak trzymam myszkę, ale to już raczej pytanie z istnej ciekawości :D Wydaje mi się, że najlepiej przy szybkich ruchach spisuje się palm grip, którego sam używam ale to nie mi w sumie oceniać bo nie testowałem nigdy innych chwytów. :p
Odpowiedz
#2
Sam sprawdź czy wywołujesz akcelerację negatywną, robiąc szybkie ruchy - jak sensor zaczyna zwalniać lub wariować to znaczy, że wywołujesz akcelerację. Przykładowo na takim A3090 co byś nie ustawił i tak szybkim ruchem wywołasz akceleracje negatywną. Na 3310, 3988, 3366 co nie ustawisz to raczej jej nie wywołasz.

Każdy trzyma po swojemu, tak jak u wygodnie. Ogólna zasada mówi, że grając na niskich czułościach, gdzie potrzebujesz dużo cm/360 łatwiej wykonywać to trzymając palmem (ruchy robisz głównie całym ramieniem, jedynie wspomagasz je nadgarstkiem) niż np. fingertipem - tym chwyt łatwiej operować na wyższych czułościach, bo myszką niejako poruszasz głównie nadgarstkiem, wspomagając ramieniem, gdy musisz się np. obrócić.
Odpowiedz
#3
Ok, bardzo dziękuję. Rozumiem, że wy nie mieliście problemów z akceleracją negatywną niespowodowanych np. wadliwym firmwarem lub sensorem w cs:go ? :D
Odpowiedz
#4
Nie, kolega ciągle użytkuje DA Chrome bez problemów. Sterowniki wyłączaj bo dodają smoothing, co można zobaczyć np. w recenzji abyssusa. W DA to samo robią.
Jeszcze zapytam - Tobie się zdarza wywoływać akcelerację skoro pytasz o to?
Odpowiedz
#5
W cs:go ani w 1.6 nie zauważyłem nigdy, aby kursor spowalniał mi w trakcie szybkiego ruchu. :D Jedynie w mojej starej myszce można było to odczuć, grając jeszcze w 1.6, ale swoje już ta myszka przeżyła, a i tak się dobrze spisywała :p
A moje pytanie wzięło się stąd, że po prostu nie byłem pewien, czy rzeczywiście taki problem kiedykolwiek istniał w csie i czy wy podczas gry odczuliście jakkolwiek ten problem :p

EDIT: Zapomniałem się jeszcze spytać :D Czy to prawda że myszka a mianowicie jej sensor najlepiej radzi sobie z maksymalną nieinterpolowaną (nie wiem jak to się pisze xd) wartością dpi ?
Odpowiedz
#6
niektóre sensory mają wartości natywne, lecz jak dałbyś komuś myszkę z ustawionym innym dpi i zmniejszonym sensem, a obok to samo z natywnym to i tak byś nie rozróżnił. Masę razy robiliśmy takie ślepe testy, nie do zauważenia.
Odpowiedz
#7
Ok, bardzo dziękuję za pomoc. :D
Odpowiedz
#8
Jeszcze jedno to fakt, że gry na starszych silnikach jak silnik quake 3 same generują negatywną akcelerację, której poziom zależy od fps, rozdzielczości i czułości w grze (im mniejsze wartości tym niżej poziom akceleracji się objawia). Przy zbyt małym stosunku rozdzielczości, fps i czułości poziom szybkości przy jakiej zostaje akceleracja wywołana może zejść poniżej poziomu akceleracji negatywnej wywoływanej przez sensor (zwłaszcza przy nowych sensorach optycznych czy laserowych) i objawy będą podobne do akceleracji wywołanej przez sensor myszy.
Odpowiedz
#9
Ok, zadam jeszcze jedno pytanie aby nie zaśmiecać forum. Czy na myszce deathadder chroma powinno mieć się ustawione polling rate 1000 czy 500 ? 1000 hz podobno bardziej obciąża komputer od 500 hz, a z tego co się orientuję wpływa to na fps. A im mniej fps tym większy input lag, więc nie wiem czy rzeczywiście te 1000hz daje nam krótszy czas reakcji. :D
Odpowiedz
#10
Pytanie jest dość złożone więc może zacznę od tego, że różne myszy różnie reagują na zmianę wartości hz. Bardzo często, zwłaszcza starszych myszach Zowie 500 hz skutkuje lepszą responsywnością. Niższe wartości są zazwyczaj bardziej stabilne, przy mniejszych wartościach może występować również mniejszy smoothing, jak między innymi w razerze abyssusie czy właśnie myszach zowie na sensorze a3090, co za tym idzie mniejszym input lagiem. Odwrotną sytuację zauważyłem w roccatach, gdzie przy 1000 hz nawet lekko niestabilnym mysz chodzi równiej i wydawało mi się, że sensor reaguje odrobinę szybciej.
Kolejny aspekt, gdy 1000/500 hz nie wplywa na pracę sensora i tu nie tyle zwiększa się input lag przy 500 hz względem 1000, co zmienia się różnica maksymalnego i minimalnego input laga, przykład: przy 500 hz raport myszki trafia idealnie na moment, gdy karta graficzna pobiera dane do renderingu klatki i input lag między myszą a kartą (nie licząc czasu potrzebnego na przebycie sygnału z usb do karty) jest zerowy. W odwrotnej sytuacji sygnał trafia 1.9999 ms przed kolejną klatką renderowaną przez kartę, a następny report myszy już nie zdąży na cykl, więc input lag wyniesie te 1.9999 ms. Gdyby było to 1000 hz to do karty trafiłby kolejny report myszy wysłany 1 ms później czyli opóźnienie wyniosłoby 0.9999 ms. Tak więc 1000 hz względem karty graficznej generuje różnicę opóźnień na poziomie 0-1 ms a 500 hz na poziomie 0-2 ms, co to w praktyce oznacza?
Przetwarzanie informacji z sensora w optymalnych warunkach wyniesie nie mniej niż 1ms, do tego droga sygnału z usb do karty - dodajmy kolejny 1 ms, następnie czas renderingu klatki zależny od liczby maksymalnych osiągalnych fpsów ( i tutaj odnośnie kolejnego pytania, jeżeli 1000 hz zwiększa ci czas renderowania klatki o więcej niż 1 ms, to 500 hz da ci mniejszego input laga, czyli: jeśli wyciągasz 500 fps na myszy 500hz , a na 1000hz fps spadnie poniżej 333, to 500 hz będzie szybsze, itp), czas renderowania będzie wynosił 1000 dzielone przez liczbę maksymalnych osiągalnych fps (nie mylić z tymi ustawionymi w grze jako max fps). Załóżmy, że wyciągasz 333 fps czyli 3 ms opóźnienia, dalej standardowe opóźnienie monitora lcd - 5 ms i do tego różnica opóźnień wynikająca z braku synchronizacji renderowania klatek i częstotliwości odświeżania, dla 75 hz i maxfps w grze wynoszącym 100 będzie to dodatkowo od 0 do 10 ms. Finalnie będą to różnice rzędu 10-22ms dla 500 hz i 10-21 ms dla 1000 hz (całość bardzo uprościłem i całkowite opóźnienie dla podanego układu jest zaniżone) więc jeżeli jesteś w stanie ogarnąć ten szajs który tu napisałem, to widzisz, że jest to różnica mniejsza niż 5% całkowitego opóźnienia ruchu myszy względem obrazu na monitorze czyli praktycznie nic.
Jeżeli coś pomyliłem, to proszę o poprawienie.
Odpowiedz


Digg   Delicious   Reddit   Facebook   Twitter   StumbleUpon  


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości


Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB
Silnik forum MyBB, © 2002-2024 MyBB Group.