• 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Pytanko - DPI , Wartości Interpolowane
#1
Witam niewiedziałem gdzie to napisać więc napisałem tutaj.


Moje pytanie brzmi czemu myszka z wysokim dpi są w stanie lepiej oddać precyzyjne i delikatne ruchy w fps a pro gamerzy grają na niskich wartościach dpi ?


A druga sprawa jak to jest z wartościami interpolowanymi w myszce 4tech oscar x750, chodzi mi o to czy dużo to daje na minus czy też nie :p
Odpowiedz
#2
wszystko jest tutaj: http://www.test-gear.pl/poradniki/slownik-pojec/
Odpowiedz
#3
Ale chodzi mi bardziej o to :P Moje pytanie brzmi czemu myszka z wysokim dpi są w stanie lepiej oddać precyzyjne i delikatne ruchy w fps a pro gamerzy grają na niskich wartościach dpi ?
Odpowiedz
#4
Właśnie dlatego, że rejestruje te drobne ruchy. Mniejsze dpi mniej oddaje dragnia ręki i krótkie, chwilowe odchylenia przez co ruch jest stabilniejszy i bardziej równy. Tobie pewnie chodzi o to, że większe dpi pozwala na korzystanie z niższej czułości zwiększając tym samym margines błędu pozycji celownika, ale utrudnia to pamięć mięśniową i ze względu na sposób działania sensorów im większe dpi, tym większe odchylenia otrzymywanych danych przez sensor, choćby przez większy wpływ nierówności powierzchni na jego odczyty.
Odpowiedz
#5
No niewiem bo sam gram na 3600 dpi i niewiem czy warto się uczyć niższych wartości dpi ? A jeżeli ustawie na 800dpi a w grze więcej to będzie tak samo interpolowane czy nie ? Chodzi mi o oto że 3600 (wartość interpolowana) w grze 5.01 to bym ustawił 2000 dpi i 7 w grze na przykład :D
Odpowiedz
#6
Dpi interpolowane to znaczy sztucznie podbijane przez oprogramowanie z nizszej wartosci otrzymywanej od sensora. Przykładowo mając interpolowane 1200 dpi z wartości rzeczywistej 800 dpi będzie to oznaczać, że co drugi punkt odczytywany przez sensor po przejsciu przez oprogramowanie będzie rejestrowany jak 2 punkty a nie jeden, czyli przesunięcie o 2 dpi będzie liczone jak przesunięcie o 3 dpi. W zasadzie otrzymujemy efekt podobny do zwiększenia czułości w grze, tylko w tym wypadku jako że raz bedzie skakać o 1 punkt a raz o 2 ruch będzie mniej płynny i zdecydowanie trudniejszy do opanowania i wyczucia.
Btw jaką ty masz mysz? Przy okazji, jezeli nic nie zmieniłeś w sterownikach albo w czułości windows, to 3600 dpi i czułość 5 w grze, przynajmniej w quake czy csie ( bywają różne przełączniki czułości zależnieod gry), to masz jakieś 2.3 cm na wykonanie pełnego obrotu o 360 stopni co jest wartością absurdalną do komfortowej gry.
Odpowiedz
#7
4tech x750
Ranga w cs go : Legendary Eagle :D
I tak się przyzwyczaiłem bo mam mało miejsca na pułce na klawiaturze ;<

PS. Mógłbyś mi w skrócie powiedzieć czy to będzie to samo czy nie ? No niewiem bo sam gram na 3600 dpi i niewiem czy warto się uczyć niższych wartości dpi ? A jeżeli ustawie na 800dpi a w grze więcej to będzie tak samo interpolowane czy nie ? Chodzi mi o oto że 3600 (wartość interpolowana) w grze 5.01 to bym ustawił 2000 dpi i 7 w grze na przykład :D

Chodzi mi o to 3600dpi i 5,01 w grze / 2000dpi i 7 w grze.
Odpowiedz
#8
Przelicza się wprost proporcjonalnie czyli czułość mnożona przez stare dpi i dzielona przez nowe:
5.01x3600/2000 = 9.018
Upewnij się, czy w ustawieniach myszy w windowsie masz 6/11 kresek, wyłączoną precyzję wskaźnika oraz w przypadku posiadania sterowników, czy wszystkie wartości są ustawione domyślnie.

Cytat:I tak się przyzwyczaiłem bo mam mało miejsca na pułce na klawiaturze
Pozwolę zacytować pewną wypowiedź innego forum w podobnym kontekście "niektórzy kroją tempym nożem co nie znaczy, że ostrym nie byłoby lepiej".
Kiedyś byłem w podobnej sytuacji i zwyczajnie przeniosłem klawiaturę i mysz z pułki na blat. Początkowo gra się bardzo dziwnie, ale po odkryciu niskich czułości i zalet takich ustawień docenisz zmianę, a po 2 czy 3 latach gry sam nie będziesz wierzył, jak mogłeś grać w taki sposób jak teraz.
Odpowiedz
#9
Tak gram już 3-4 lata :D
Co do tych ustawień wszystko mam wyłączone a mam pytanko jeżeli wartości 3600 dpi są "sztuczne" i są robione przez tzw program i w grze mam ustawione sensitivity 5.01 to lepiej ustawić 2000 dpi i więcej w grze ? Czy to na to samo wyjdzie ?
Odpowiedz
#10
już napisałem:
Cytat:W zasadzie otrzymujemy efekt podobny do zwiększenia czułości w grze, tylko w tym wypadku jako że raz bedzie skakać o 1 punkt a raz o 2 ruch będzie mniej płynny i zdecydowanie trudniejszy do opanowania i wyczucia.
Moim zdaniem przy takich wartościach dpi i czułości będzie to raczej bez różnicy, dla mnie nie nadawałoby się to do gry. Nawet gracze quake, gry, która wymaga o wiele szybszych ruchów niż cs większość graczy ogranicza się do 400/450 dpi przy mniejszych czułościach w grze.
Odpowiedz


Digg   Delicious   Reddit   Facebook   Twitter   StumbleUpon  


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości


Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB
Silnik forum MyBB, © 2002-2024 MyBB Group.