• 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Zwrot konsumencki
#1
Witam bardzo serdecznie. Ok. tydzień temu odebrałem zamówioną w Media Expert mysz Logitech g403. Ogólnie wrażenia bardzo pozytywne ale kształt to chyba jednak nie moja bajka. Poszedłem więc do sklepu dopytać się o sprawę zwrotu 14-dniowego, a bardzo miła pani ekspedientka wyjaśniła mi, że sprzęt mogę zwrócić tylko jeżeli plomby na opakowaniu nie zostały naruszone. Nie chciałem się kłócić ale to cholera jasna nie ma za grosz sensu - gdzie i jak niby miałbym ją w takim razie przetestować? Dlatego przychodzę zapytać Was. Czy mając pełne wyposażenie pudełka, mysz w stanie takim w jakim przyszła do mnie ze sklepu(ma na spodzie dziwną linię, jakby odbarwienie), ale przecięte nożem plomby na pudełku mogę bez problemu zwrócić mysz na te 14 dni zwrotu konsumeckiego? :)

Halp
Mysz: Rival 100
Podkładka: Zowie G-SR
Słuchawki: Superlux HD668B
Klawiatura: Tesoro Durandal g1n
Monitor: LG 24GM77-B + M1994D-PZ
Odpowiedz
#2
To bez sensu. Szkoda że w necie nie kupowałeś, tam przyjmują każdy zwrot i normalnie plomby otwierane, myszki testowane, a zwracałam już ze 30 razy i żaden sklep nie robił problemów. Masz takie prawo zwrócić, tym bardziej że myszka w stanie idealnym, a otworzenie pudełka to logiczne jest że żeby zobaczyć co jest w środku, to trzeba otworzyć, no chyba że klient zadowoli się patrzeniem na pudełko :D
Testowałam myszki: Steelseries (Kinzu v3, Rival 100, Rival 110, Rival 3), Roccat (Lua, Kiro, Kone Pure BE, Owl-Eye, SE, Kain 100 AIMO), Logitech (G203, G403 Prodigy, Wireless, G502), Zowie (ZA13, EC2-A), Razer (Abyssus 1800, Abyssus 2014), Dream Machines (DM1 Pro, DM3 Mini), CM MasterMouse S.



Odpowiedz
#3
A odebrałeś ze sklepu? Zamawiałeś przez internet? Jeżeli zamówiłeś przez internet i nie odbierałeś w sklepie wręcz muszą Ci ją przyjąć. Wystarczy napisać proste pismo i dołączyć do paczki z myszką. Też mi się zdarzało odsyłać kilka razy, ale już tego nie robię (współczuje tym sklepom, że muszą się pierniczyć z takimi zwrotami).
Odpowiedz
#4
Stachu zamawiałem przez ich sklep internetowy ale odbierałem w stacjonarnym :/
Mysz: Rival 100
Podkładka: Zowie G-SR
Słuchawki: Superlux HD668B
Klawiatura: Tesoro Durandal g1n
Monitor: LG 24GM77-B + M1994D-PZ
Odpowiedz
#5
A to Ci nie pomoge. Ale wydaje mi sie, ze nie musze Ci tego przyjac.
Odpowiedz
#6
Jak zwracałam myszkę do Media Markt osobiście, to z miejsca wymienili na nowy egzemplarz. Nie wiem czemu tam robią takie problemy. Być może to przez to, że zamawiałeś przez neta, a odbierałeś osobiście i jakoś ciężko im jest formalnie to załatwić. Napisz do nich jeszcze raz, ciśnij aż przyjmą.
Testowałam myszki: Steelseries (Kinzu v3, Rival 100, Rival 110, Rival 3), Roccat (Lua, Kiro, Kone Pure BE, Owl-Eye, SE, Kain 100 AIMO), Logitech (G203, G403 Prodigy, Wireless, G502), Zowie (ZA13, EC2-A), Razer (Abyssus 1800, Abyssus 2014), Dream Machines (DM1 Pro, DM3 Mini), CM MasterMouse S.



Odpowiedz
#7
Zwrot konsumencki dotyczy wyłącznie zakupów internetowych na odległość, czyli jakakolwiek forma, gdzie nie można zapoznać się z towarem osobiście przed dokonaniem zakupu. W przypadku zamówienia do sklepu stacjonarnego nie ma obowiązku zapłaty, tak jak w przypadku kuriera - możesz przyjść, obejrzeć i nie brać, także zwrot konsumencki tu nieobowiązuje. Wymiana na nowy egzemplarz w przypadku wady to już zupełnie inna historia.
Odpowiedz
#8
(07-19-2017, 02:15 PM)cesarz cyberprzestrzeni napisał(a): Zwrot konsumencki dotyczy wyłącznie zakupów internetowych na odległość, czyli jakakolwiek forma, gdzie nie można zapoznać się z towarem  osobiście przed dokonaniem zakupu. W przypadku zamówienia do sklepu stacjonarnego nie ma obowiązku zapłaty, tak jak w przypadku kuriera - możesz przyjść, obejrzeć i nie brać, także zwrot konsumencki tu nieobowiązuje. Wymiana na nowy egzemplarz w przypadku wady to już zupełnie inna historia.

Zgadza się. 
Zwrot jest tylko możliwy przy zakupie na odległość. 
Rezerwacja na stronie i kupno na miejscu również wiąże się z brakiem zwrotu produktu.
W takiej sytuacji to tylko dobra wola sprzedawcy, może ci zwrócić pieniądze lub ewentualnie wymienić na inny model który mają na stanie.

Jeśli chodzi o kuriera, jest taka możliwość jeśli nadawca zaznaczył, opłacił opcje "sprawdzenia zawartości na miejscu" wtedy wypełnia się dodatkowy kwestionariusz i uwzględnia się w nim poszczególną zawartość.
Oczywiście czasami kurierzy idą na rękę i przymykają oko na to..
Odpowiedz
#9
https://www.euro.com.pl/cms/regulamin.bhtml?print=2 - rzuć okiem na załącznik 1 paragraf IV.

Na wstępie należy ustalić czy na myszkę złożyłeś rezerwację czy zamówienie - zawarcie umowy sprzedaży z dostawą do sklepu fizycznego. 
W drugim przypadku ślij list polecony, otwarte opakowanie mieści się w granicach zwykłego zarządu. Na pohybel Januszom biznesu.

(07-19-2017, 02:15 PM)cesarz cyberprzestrzeni napisał(a): Zwrot konsumencki dotyczy wyłącznie zakupów internetowych na odległość, czyli jakakolwiek forma, gdzie nie można zapoznać się z towarem  osobiście przed dokonaniem zakupu. W przypadku zamówienia do sklepu stacjonarnego nie ma obowiązku zapłaty, tak jak w przypadku kuriera - możesz przyjść, obejrzeć i nie brać, także zwrot konsumencki tu nieobowiązuje. Wymiana na nowy egzemplarz w przypadku wady to już zupełnie inna historia.

Stwierdzenie "jakakolwiek forma, gdzie nie można zapoznać się z towarem" wprowadza raczej w błąd. W przypadku umów zawieranych na odległość nie ma znaczenia sposób odbioru ani forma płatności. 
Jeśli podczas składania zamówienia strona z produktem sugerowała zakup, a nie np. "rezerwację", to jak najbardziej masz prawo zwrócić.


Art. 6. 1.Umowy zawierane z konsumentem bez jednoczesnej obecności obu stron, przy wykorzystaniu środków porozumiewania się na odległość, w szczególności formularza zamówienia niezaadresowanego lub zaadresowanego, listu seryjnego, reklamy prasowej z wydrukowanym formularzem zamówienia, katalogu, telefonu, radia, telewizji, automatycznego urządzenia wywołującego, wizjofonu, wideotekstu, poczty elektronicznej, telefaksu, są umowami na odległość, jeżeli kontrahentem konsumenta jest przedsiębiorca, który w taki sposób zorganizował swoją działalność.
IBM Model M Space Saving Keyboard
Odpowiedz
#10
i tak jakbyś im to zwrócił to ładnie spowrotem zapakują, będzie jak nówka sztuka na innego klienta ^^
Odpowiedz


Digg   Delicious   Reddit   Facebook   Twitter   StumbleUpon  


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości


Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB
Silnik forum MyBB, © 2002-2024 MyBB Group.