• 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
DPI
#1
Witam
Ostatnio obejrzałem wykład starszego inżyniera w Logitech https://www.youtube.com/watch?v=lc7JVjcPzL0
Jeśli dobrze zrozumiałem to większa liczba dpi niż natywna sprawia że z kwadratu 10x10 dodajemy linie i powstaje np 100x100 co ładnie wygląda i co sprzedaje marketing, ale nie daje wiele graczom?
Czy sensor 3366 ma natywna rozdzielczosć? Na anglojęzycznym forum znalazłem że nie ma.
Przepraszam jeśli pytanie jest w złym dziale, jestem laikiem jeśli chodzi o sprzęt gamingowy, a mój angielski nie jest najlepszy, stąd to pytanie.
Odpowiedz
#2
Generalnie przyjęło się, że większość gra na 400 dpi, albo tak jak ja na 800. Powyżej to już pojawia się jitter (drgania kursora), potem przy bardzo dużychj wartościach nie da się grać, bo albo smoothing (wygładzanie jest obrzydliwe i ,,klatkuje" i ruch w grze nie jest taki jaki naprawde wykonujemy) albo interpolacja (to wogóle dramat.)
Mniejsze DPI jest bardziej precyzyjne. 3366 to taki sensor że tam na wysokich jak ktoś musi to moze grać, choć nadal na max. DPI to też dramat ;p
Odpowiedz
#3
Dla pmw3366 wszystkie wartości DPI od 200 do 12000 co 50 są natywne. Teraz coraz rzadziej spotyka się stosowanie interpolacji w ogóle, większość nowszych sensorów posiada duże spektrum dostępnych wartości, rośnie również w tym kierunku sama świadomość konsumentów, mamy stosunkowo łatwy dostęp do szczegółowych danych na temat konkretnych sensorów takich jak np maksymalna rozdzielczość czy wartość "skoku" dpi i nie ma dużego problemu z dojściem do tego, czy dana mysz ma wartości interpolowane.