Liczba postów: 40
Liczba wątków: 9
Dołączył: Feb 2015
Reputacja:
0
Witam niewiedziałem gdzie to napisać więc napisałem tutaj.
Moje pytanie brzmi czemu myszka z wysokim dpi są w stanie lepiej oddać precyzyjne i delikatne ruchy w fps a pro gamerzy grają na niskich wartościach dpi ?
A druga sprawa jak to jest z wartościami interpolowanymi w myszce 4tech oscar x750, chodzi mi o to czy dużo to daje na minus czy też nie :p
Liczba postów: 40
Liczba wątków: 9
Dołączył: Feb 2015
Reputacja:
0
Ale chodzi mi bardziej o to :P Moje pytanie brzmi czemu myszka z wysokim dpi są w stanie lepiej oddać precyzyjne i delikatne ruchy w fps a pro gamerzy grają na niskich wartościach dpi ?
Liczba postów: 1,064
Liczba wątków: 13
Dołączył: Jan 2015
Reputacja:
64
06-22-2015, 10:17 PM
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 06-22-2015, 10:26 PM przez cesarz cyberprzestrzeni.)
Właśnie dlatego, że rejestruje te drobne ruchy. Mniejsze dpi mniej oddaje dragnia ręki i krótkie, chwilowe odchylenia przez co ruch jest stabilniejszy i bardziej równy. Tobie pewnie chodzi o to, że większe dpi pozwala na korzystanie z niższej czułości zwiększając tym samym margines błędu pozycji celownika, ale utrudnia to pamięć mięśniową i ze względu na sposób działania sensorów im większe dpi, tym większe odchylenia otrzymywanych danych przez sensor, choćby przez większy wpływ nierówności powierzchni na jego odczyty.
Liczba postów: 40
Liczba wątków: 9
Dołączył: Feb 2015
Reputacja:
0
No niewiem bo sam gram na 3600 dpi i niewiem czy warto się uczyć niższych wartości dpi ? A jeżeli ustawie na 800dpi a w grze więcej to będzie tak samo interpolowane czy nie ? Chodzi mi o oto że 3600 (wartość interpolowana) w grze 5.01 to bym ustawił 2000 dpi i 7 w grze na przykład :D
Liczba postów: 1,064
Liczba wątków: 13
Dołączył: Jan 2015
Reputacja:
64
06-23-2015, 12:52 PM
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 06-23-2015, 12:59 PM przez cesarz cyberprzestrzeni.)
Dpi interpolowane to znaczy sztucznie podbijane przez oprogramowanie z nizszej wartosci otrzymywanej od sensora. Przykładowo mając interpolowane 1200 dpi z wartości rzeczywistej 800 dpi będzie to oznaczać, że co drugi punkt odczytywany przez sensor po przejsciu przez oprogramowanie będzie rejestrowany jak 2 punkty a nie jeden, czyli przesunięcie o 2 dpi będzie liczone jak przesunięcie o 3 dpi. W zasadzie otrzymujemy efekt podobny do zwiększenia czułości w grze, tylko w tym wypadku jako że raz bedzie skakać o 1 punkt a raz o 2 ruch będzie mniej płynny i zdecydowanie trudniejszy do opanowania i wyczucia.
Btw jaką ty masz mysz? Przy okazji, jezeli nic nie zmieniłeś w sterownikach albo w czułości windows, to 3600 dpi i czułość 5 w grze, przynajmniej w quake czy csie ( bywają różne przełączniki czułości zależnieod gry), to masz jakieś 2.3 cm na wykonanie pełnego obrotu o 360 stopni co jest wartością absurdalną do komfortowej gry.
Liczba postów: 40
Liczba wątków: 9
Dołączył: Feb 2015
Reputacja:
0
4tech x750
Ranga w cs go : Legendary Eagle :D
I tak się przyzwyczaiłem bo mam mało miejsca na pułce na klawiaturze ;<
PS. Mógłbyś mi w skrócie powiedzieć czy to będzie to samo czy nie ? No niewiem bo sam gram na 3600 dpi i niewiem czy warto się uczyć niższych wartości dpi ? A jeżeli ustawie na 800dpi a w grze więcej to będzie tak samo interpolowane czy nie ? Chodzi mi o oto że 3600 (wartość interpolowana) w grze 5.01 to bym ustawił 2000 dpi i 7 w grze na przykład :D
Chodzi mi o to 3600dpi i 5,01 w grze / 2000dpi i 7 w grze.
Liczba postów: 40
Liczba wątków: 9
Dołączył: Feb 2015
Reputacja:
0
Tak gram już 3-4 lata :D
Co do tych ustawień wszystko mam wyłączone a mam pytanko jeżeli wartości 3600 dpi są "sztuczne" i są robione przez tzw program i w grze mam ustawione sensitivity 5.01 to lepiej ustawić 2000 dpi i więcej w grze ? Czy to na to samo wyjdzie ?