07-15-2015, 12:45 PM
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 07-15-2015, 12:51 PM przez cesarz cyberprzestrzeni.)
Czytasz bardzo nieuwaznie, bo co z tego, że nacelujesz precyzyjnie, skoro przez ten ulamek sekundy po naciśnięciu przycisku stracisz cel i nie trafisz? Jesteś kolejną osobą która myli czas reakcji z szybkością dostrzegania zmian, bardzo prosty przykład: nie miałbyś problemu z zauważeniem blysku światła bądź ruchu trwającego 1/100 sekundy. Gdyby tak było jak mówisz, to myszy mogłyby nadal pracować w 125 hz na monitorze 60 hz i nie dostrzegł byś różnicy względem myszy na 1000 hz i monitorze 144 hz (nie nie zapomnając o pozostałych czynnikach wpływających na opóźnienie jak przesylanie tego sygnalu do karty, renderowanie klatki,przetwarzanie sygnalu przez monitor i czas oczekiwania na kolejne odświeżenie). Co do 30 fps jako wartości wystarczającej, cóż... wywodzi się to z faktu że, 25 fps jest wartością wystarczającą , by obraz robił wrażenie płynnego i odnosi się to tylko do oglądania np filmu. Zmiany w szybszych grach są często powyżej możliwości czasu reakcji czlowieka i tu decyduje raczej pamięć mięśniowa, którą o wiele łatwiej wyćwiczyc bez zbędnych opóźnień. Jeżeli nadal masz wątpliwości, możesz spróbować zagrać w grę o nazwie "warsow" ( albo nawet quake, choć quake jest łatwy w tym trybie) w trybie instant gib (szybsza odmiana quake, z rail gunem) i porównać osiągi w 30 fps, 60 fps i w końcu na monitorze 144 hz ( jeśli masz możliwość) i jeśli faktycznie nie zauważysz różnicy to zwrócę honor.