Liczba postów: 2
Liczba wątków: 2
Dołączył: Dec 2016
Reputacja:
0
Witam
Ostatnio obejrzałem wykład starszego inżyniera w Logitech https://www.youtube.com/watch?v=lc7JVjcPzL0
Jeśli dobrze zrozumiałem to większa liczba dpi niż natywna sprawia że z kwadratu 10x10 dodajemy linie i powstaje np 100x100 co ładnie wygląda i co sprzedaje marketing, ale nie daje wiele graczom?
Czy sensor 3366 ma natywna rozdzielczosć? Na anglojęzycznym forum znalazłem że nie ma.
Przepraszam jeśli pytanie jest w złym dziale, jestem laikiem jeśli chodzi o sprzęt gamingowy, a mój angielski nie jest najlepszy, stąd to pytanie.
Liczba postów: 2,558
Liczba wątków: 20
Dołączył: Oct 2015
Reputacja:
80
Generalnie przyjęło się, że większość gra na 400 dpi, albo tak jak ja na 800. Powyżej to już pojawia się jitter (drgania kursora), potem przy bardzo dużychj wartościach nie da się grać, bo albo smoothing (wygładzanie jest obrzydliwe i ,,klatkuje" i ruch w grze nie jest taki jaki naprawde wykonujemy) albo interpolacja (to wogóle dramat.)
Mniejsze DPI jest bardziej precyzyjne. 3366 to taki sensor że tam na wysokich jak ktoś musi to moze grać, choć nadal na max. DPI to też dramat ;p
Liczba postów: 1,064
Liczba wątków: 13
Dołączył: Jan 2015
Reputacja:
64
12-15-2016, 07:30 PM
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 12-16-2016, 06:17 PM przez cesarz cyberprzestrzeni.)
Dla pmw3366 wszystkie wartości DPI od 200 do 12000 co 50 są natywne. Teraz coraz rzadziej spotyka się stosowanie interpolacji w ogóle, większość nowszych sensorów posiada duże spektrum dostępnych wartości, rośnie również w tym kierunku sama świadomość konsumentów, mamy stosunkowo łatwy dostęp do szczegółowych danych na temat konkretnych sensorów takich jak np maksymalna rozdzielczość czy wartość "skoku" dpi i nie ma dużego problemu z dojściem do tego, czy dana mysz ma wartości interpolowane.
Sama interpolacja którą opisałeś, gdzie przesunięcie o 1 punkt rzeczywisty odczytywany jest jako 10 nie jest taka zła, problem zaczyna się, gdy te wartość rzeczywista nie jest dzielnikiem wartości interpolowanej, czyli np: 2 punkty odczytane przez sensor przekalkulowywane są na 3, w takim wypadku sensor będzie rejestrował raz jeden punkt rzeczywisty jako jeden, a następny jako dwa i tak na przemian, oczywiście możesz domyślić się co się dzieje w przypadku, gdy te wartości są coraz mniej proporcjonalne.
Liczba postów: 1,448
Liczba wątków: 32
Dołączył: Dec 2016
Reputacja:
33
A że tak zapytam bo mnie to zawsze ciekawi. Z tego co czytam to piszą że na 400 dpi, na 600, 800 grają... próbowałam na takie ustawić to się nie da poruszać myszką, tak wolno chodzi, jak macie to ustawione? Bo nawet w ustawieniach windowsowych myszki przy wskaźniku na maxa w prawo, to i tak przy takich dpi chodzi jak ślimak :D
Liczba postów: 2,558
Liczba wątków: 20
Dołączył: Oct 2015
Reputacja:
80
pamięć mięśniową trzeba wyrobić, musisz się przyzwyczaić i nauczyć robić dłuższe i szybsze ruchy. Ale za to na daleki dystans w grze jesteś celniejsza, bo masz mniej pikseli do pokonania. Dlatego ludzie grają na niższych. A 400 i 800 to po prostu jeden zobaczył, że drugi na tym gra, potem trzeci i tak większość się nauczyła, w tym ja. Gram na 800 DPI i mam 39,5 cm/360'
Liczba postów: 1,448
Liczba wątków: 32
Dołączył: Dec 2016
Reputacja:
33
(01-05-2017, 07:29 AM)Czyszczu napisał(a): pamięć mięśniową trzeba wyrobić, musisz się przyzwyczaić i nauczyć robić dłuższe i szybsze ruchy. Ale za to na daleki dystans w grze jesteś celniejsza, bo masz mniej pikseli do pokonania. Dlatego ludzie grają na niższych. A 400 i 800 to po prostu jeden zobaczył, że drugi na tym gra, potem trzeci i tak większość się nauczyła, w tym ja. Gram na 800 DPI i mam 39,5 cm/360'
o rety, próbowałam, ale nie potrafię :D jeszcze na 800 ok ujdzie, ale niżej już nie :) mi się zdaje że jak więcej to właśnie mniej się ręka męczy bo nie musisz myszką machać i w grze zrobisz szybciej obrót.
Liczba postów: 2,558
Liczba wątków: 20
Dołączył: Oct 2015
Reputacja:
80
Ale celność jest zazwyczaj niższa, a szczegolnie na dalsze dystanse ;)
Wysoka czulosc tez ma zalety, ale to ogranicza się do dynamicznych gier, do takiego CSa lub BFa nizszy sens uznaję za lepszy.
Liczba postów: 1,448
Liczba wątków: 32
Dołączył: Dec 2016
Reputacja:
33
(01-05-2017, 03:44 PM)Czyszczu napisał(a): Ale celność jest zazwyczaj niższa, a szczegolnie na dalsze dystanse ;)
Wysoka czulosc tez ma zalety, ale to ogranicza się do dynamicznych gier, do takiego CSa lub BFa nizszy sens uznaję za lepszy.
aha, ja grywam w Paladins :) wcześniej w Battlefielda 3 pykałam, ale ostatnio zepsuli go aktualizacją, przez co nie podoba mi się chód itp.
Liczba postów: 2,558
Liczba wątków: 20
Dołączył: Oct 2015
Reputacja:
80
A to w paladinsy to co innego ;D Mowa o FPS. Sam pyknąłbym w Gothica ale nie mam czasu, jutro urodziny brata a potem w sobotę bal ;c
Liczba postów: 1,448
Liczba wątków: 32
Dołączył: Dec 2016
Reputacja:
33
(01-05-2017, 10:55 PM)Czyszczu napisał(a): A to w paladinsy to co innego ;D Mowa o FPS. Sam pyknąłbym w Gothica ale nie mam czasu, jutro urodziny brata a potem w sobotę bal ;c
dużo grywałam w fps, mój ulubiony gatunek gier, wojenne :)
|