Liczba postów: 93
Liczba wątków: 17
Dołączył: May 2018
Reputacja:
0
idź do Rzecznika Praw Konsumenta - jest chyba w każdym mieście.
nie ma on mocy prawnej, ale może napisać jakieś pismo podpierając się paragrafami.
później możesz wstąpić na drogę sądową. jest to czasochłonne, ale jeśli wygrasz to nie poniesiesz żadnych kosztów.
jest jeszcze opcja jeśli masz znajomego prawnika. często wystarczy jedno pismo z kancelarii prawnej aby sprawa się rozwiązała.
Liczba postów: 4,397
Liczba wątków: 167
Dołączył: Jan 2015
Reputacja:
170
problem taki ze procpu juz nie jest dawnym procpu tylko teraz media arena to przejela to pewnie masówka się u nich taka zrobiła, że zwyczajnie Cię ignorują. Też mogliby odpisać chociaż, jeżeli to benq jaja robi i ich olewa, a tak to nie wiadomo gdzie jest problem
Liczba postów: 457
Liczba wątków: 25
Dołączył: Jan 2015
Reputacja:
15
29 stycznia otrzymałem w końcu zwrot na konto za myszkę.
Nie mam pojęcia co się stało z myszką, która raczej powinna być wymieniona. Obstawiam, że gdzieś przepadła. Kontakt ze sklepem jest słaby, bardzo słaby.. nie wyobrażam sobie tam reklamacji jakiegoś fotela za 1-2 tys pln.
5 miesięcy reklamacji..
Liczba postów: 4,397
Liczba wątków: 167
Dołączył: Jan 2015
Reputacja:
170
moze tez od zowie zalezec, nei zawsze sklep ma wplyw na to, no ale 5 miesiecy :D grubo
Liczba postów: 93
Liczba wątków: 17
Dołączył: May 2018
Reputacja:
0
Hya, niestety nie masz racji.
kolega reklamował w sklepie a nie u zowie, to znaczy, że korzystał z rękojmi a nie gwarancji.
jeśli nawet sklep miałby problem z zowie, to już nie jest sprawa klienta. reakcja sklepu bardzo słaba.
całe szczęście, że finał jest z happy endem.
Liczba postów: 4,397
Liczba wątków: 167
Dołączył: Jan 2015
Reputacja:
170
chyba, że rok minie czasu to rękojmi nie ma
Liczba postów: 93
Liczba wątków: 17
Dołączył: May 2018
Reputacja:
0
Hya i znowu nie masz racji - na nasze konsumentów szczęście
Kodek Cywilny:
Art. 568. § 1. Sprzedawca odpowiada z tytułu rękojmi, jeżeli wada fizyczna zostanie stwierdzona przed upływem dwóch lat.
z tym 1 rokiem to sprawa wygląda tak, że mamy o wiele większe możliwości, ponieważ art 5562 K.C mówi:
jeżeli kupującym jest konsument, a wada fizyczna została stwierdzona przed upływem roku od dnia wydania rzeczy sprzedanej, domniemywa się, że wada lub jej przyczyna istniała w chwili przejścia niebezpieczeństwa na kupującego - czyli innymi słowy, jest domniemanie że rzecz była wadliwa przy zakupie i nie musimy sprzedającemu nic udowadniać. tak więc to sprzedawca musi udowodnić, że sprzedał dobry towar.