• 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Potrzebuje Waszej pomocy w doborze nowego monitora.
#1
Witam.
Zastanawiam się właśnie nad kupnem nowego monitora. Problem w tym, że ni cholerę nie znam się na monitorach i nie wiem, które można określić jako sprawdzone itp.

Mój obecny monitor to SAMSUNG SyncMaster T200HD. Mam go od 2008 roku, ale na chwile obecną nie nadaje się do użytku (coś dzieje się z obrazem - monitor jest włączony, ale obraz znika po 30 min choć dioda cały czas się świeci; wyłączam go i włączam jeszcze raz, mam obraz przez 20min; znowu wyłączam włączam i mam obraz na 10 min; i tak caly czas skracał się ten czas działania monitora, aż na chwilę obecną kaput).

Ogółem chyba nie mam jakichś konkretnych wymagań co do monitora, ale kusiło mnie od dawna przerzucić się z 60hz na coś co ma 120-144hz (wyższych chyba nie potrzebuję, a co do tych dwóch-jeżeli za 144 miałbym zapłacić raptem 50zl-100zl więcej, to wziąłbym 144).
Co do jakichś tam kolorów to się nie znam, ale nie narzekałem na te w samsungu.
Samsung ma 20 cali, może nowy mógłby mieć nieco więcej(24?).
Jeżeli chodzi o te technologie w stylu ograniczenia niebieskiego światła, czy technologia "flicker free" to brzmi to fajnie i przyjemnie byłoby żeby nowy monitor coś takiego miał.

Ze 2 lata temu zobaczyłem gdzieś monitor bodaj "benq xl 24" i nawet się nim trochę podjarałem. Teraz patrzę, że na procpu jest właśnie taki za tysiaka:
https://procpu.pl/p/1800/36522/zowie-ben...racza.html

PS. jeśli chodzi o budżet to myślałem, że wydam coś koło 800zł, ale z tego co widzę to sporo monitorów kosztuje 1000, więc chyba wole dołożyć te 200 i mieć coś porządniejszego.

Jeżeli macie jakieś fajne monitorki, które się nie psują i nie ma z nimi problemów, to chętnie wysłucham propozycji.