• 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Pierwszy mechanik do 270 zł
#1
  • twój budżet: ok. 270 zł
  • jaki chcesz rodzaj klawiatury? MECHANICZNA
    - rodzaj przełączników : ciężko jest mi stwierdzić ale celuje w BLUE, BROWN

    1. czy masz masywne dłonie czy nie? ŚREDNIE
    2. czy dużo piszesz na klawiaturze? - 80%
    3. czy ma to być klawiatura w 100% pod gry? - 20%
  • czy chcesz podświetlenie? tak, najlepiej pełne RGB
  • czy chcesz makra? nie koniecznie 
  • czy chcesz dodatkowe klawisze? nie jest to wymagane, ale fajnie jak coś będzie 
  • czy potrzebujesz podpórkę pod nadgarstek? nie jest wymagana
  • czy może to być klawiatura typu tenkeyless? musi być pełna klawiatura z sekcją numeryczną
Dopiero zaczynam przygodę z klawiaturą mechaniczną, więc jestem laikiem w tym temacie. Głównie klawiatura będzie wykorzystywana do pracy przed PC, sporadycznie odpalę jakaś gierkę. Zależy mi na pełnym podświetleniu RGB oraz możliwie najlepszym/najwygodniejszym feeling'u korzystania z klawiatury.
Zależy mi także na dość wysokiej jakości wykonania, ponieważ chciałbym aby klawiatura wystarczyła mi na długo.
Po wstępnym doinformowaniu się i zaznajomieniu z tematem, celuje w następujące klawiatury:


1.) SPC Gear GK550 Omnis Kailh Brown (mój faworyt)
2.) Sharkoon Skiller MECH SGK3 RGB Kailh Blue (wszystko ok, ale obawiam się firmy i wykonania)
3.) Genesis RX85 Kailh Blue (wszystko ok, ale obawiam się firmy i wykonania)
Odpowiedz
#2
Wszystkie podane przez Ciebie klawiatury będą porównywalnej jakości - są to typowe chińskie ODM-y. Zresztą w tym budżecie jesteś na nie raczej skazany.
Repliki Cherry MX produkowane przez Kailha są wyłącznie poprawne. Znacznie ciekawszą opcją na chwilę obecną wydają się być ich autorskie konstrukcje - Kailh BOX i Choc (inspirowane Cherry ML). Firma zdaje się słuchać głosów geekhackowskiego community i jak na razie wychodzi na tym naprawdę wyjątkowo dobrze. Ich nowe switche szturmem przedarły się do świadomości klawiaturowych geeków.