• 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Pomoc w ustawieniach
#21
(06-28-2016, 06:41 AM)Czyszczu napisał(a): 18.153409
LOL, to niby ta czułość na 1600x900 i tak dalej.
Ty teraz grasz na low sens a wcześniej grałeś na wysokim? To tu masz z 3.55
To jest z 3:75:
19.176136
To są stare przeniesione na nowe. U mnie to działa.
Ja osobiście gram na 1280x720. A sens to 2.02 i 800 DPI
Chociaż teraz nie gram w FPS. Znudziło mnie to.
Teraz tylko gothic! :D

jeśli dobrze zrozumiałem to wartość 19.176136 ma być wartością czułości w grze na 1600x900 po przeliczeniu z 3.75 i 800x600?
Odpowiedz
#22
Tak byłem hight sensem tak jak pisałem 1250 dpi i sens 3.55-3.75
Nic muszę próbować coś znaleźć dla siebie...
Odpowiedz
#23
Tak to powinna być ta czułość. Teraz masz DPI 400. Większą rozdzielczość, to powinno być to. Spróbuj, ewentualnie zwiększ FOV
Odpowiedz
#24
Nie wiem skąd wziąłeś tą czułość, ale jeżeli miałeś zamiar przeliczyć czułość na rozdzielczość, czyli w zasadzie ustawić tą samą ilość punktów na piksel, to chyba jest dość oczywiste, że im większa rozdzielczość tym niższa czułość powinna wyjść, przeliczając punkty na piksel z 800x600 na 1600x900 z 3.75 wychodzi równo czułość 2.5. Jeżeli miałeś zamiar przeliczyć czułość na tą samą wartość cm/360 ze starego dpi: 1250 na 400 to jest to 11.71875. Czułość w CSie podobnie jak w wielu innych grach jest wartością bezwzględną, rozdzielczość czy fps nie wpływają na wektor przesunięcia jaką dana czułość posiada (a przynajmniej nie powinny, nie liczę sytuacji gdy procesor jest tak obciążony, że wpływa to na otrzymywanie raportów myszy i wychodzą inne wyniki) . Wartości czułości powyżej 5 uznałbym za nienadające się do precyzyjniejszych fpsów takich jak CS, ograniczenie tego maksymalnego poziomu celności jaki można osiągnąć jest zbyt duże.
Odnośnie fova to o ile wiem vertical fov (pionowy) w CS:GO jest stały i wynosi 73.74 stopnia, horizontal fov zależy wtedy od proporcji rozdzielczości, dla standardowych jest to: 4x3 - fov 90, 16x10 - fov 100.39, 16x9 - fov 106.26, w competitive zmieniać go nie można i o ile mi wiadomo nic się w tej kwestii nie zmieniło. Zasadniczo pozioma wartość rozdzielczości nie ma żadnego znaczenia w CSie jeśli chodzi o pikselowy rozmiar danej części obrazu, przykładowo 1200x900, 1440x900 i 1600x900 będzie to praktycznie ten sam obraz, tylko w przypadku większej rozdzielczości poziomej "dorysuje" część obrazu po bokach. Odnośnie dobrania rozdzielczości sam miałem podobny problem, gdy kupiłem swój pierwszy większy monitor (9 lat temu), podobnie wyszedłem z założenia, że duża rozdzielczość powinna teoretycznie dawać większe możliwości, ale po paru latach testowania ustawień (gdzie większość czasu mojej gry grałem raczej na dużej rozdzielczości, więc moje preferencje raczej nie są oparte o przyzwyczajenie się) uznaję, że było to raczej błędne założenie. Większa rozdzielczość daje przede wszystkim wrażenie ciężkości o opóźnienia ruchów. Mniejsza rozdzielczość to przede wszystkim mniej zmian widzianych na ekranie, wpływ takich rzeczy jak opóźnienie czy częstotliwość odświeżania monitora ma mniejszy wpływ na odczucie gry, można łatwiej skupić się na większych zmianach w pozycji przeciwnika, gdy nie widzi się tych drobnych ruchów, które zwykle próbuje się korygować, co często skutkuje gubieniem głównego kierunku ruchu np przy trackingu przeciwnika biegnącego w jakąś stronę. Jakbym miał określić jaką różnicę daje wyższa lub mniejsza rozdzielczość, to moim zdaniem mniejsza daje odczucie mniejszego laga, łatwiejszą kontrolę i lepszą stabilność/powtarzalność ruchów kosztem maksymalnej możliwej dokładności jaką można osiągnąć (jak przesadzi się w drugą stronę, ze zbyt małą rozdzielczością, to w pewnym momencie pojawia się wrażenie, że nie da się celować dokładniej).
Jeżeli nadal miałbyś wątpliwości co do wyboru możesz zawsze zasugerować się tym, z czego korzystają ci najlepsi: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1..._CSF4/edit
raczej nie jest to przypadek, że znaczna większość gra na małej rozdzielczości. Od siebie proponowałbym właśnie zamknąć się w przedziale od 800x600 do 1024x768 i tak jak wyżej napisałem patrząc na rozdzielczość pionową, np 1280x720 da ci mniejszy rozmiar pikselowy danego obrazu niż 1024x768. Co do rozdzielczości w proporcji 4x3 to dobrze jest odpalić je w trybie z czarnymi paskami po bokach tak jak najczęśniej mają je gracze (jak np tutaj http://i.ytimg.com/vi/9KKdgJ460EQ/maxresdefault.jpg ), inaczej obraz będzie nienaturalnie rozciągnięty i ruchy będą dawać wrażenie sztucznie przyspieszonych (ale nadal będzie to tylko wrażenie, jeżeli taki "rozciągnięty" obraz ci odpowiada to wszystko jest w porządku). Ustawia się ten tryb wyświetlania w sterownikach karty graficznej. Co do czułości przedział 2 do 3 jest chyba najpopularniejszy wśród topowych graczy csa.
Na początek proponowałbym właśnie 1280x720 (do tego jakbyś chciał przeliczoną wartość punktów na piksel z 800x600 i 3.75 to dla 1280x720 będzie to 3.125)
Odpowiedz
#25
Dziękuję Ci bardzo cesarzu. Spróbuję zrobić tak jak podpowiadasz.
Odpowiedz


Digg   Delicious   Reddit   Facebook   Twitter   StumbleUpon  


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości


Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB
Silnik forum MyBB, © 2002-2024 MyBB Group.